მიმართულება: - გეომეტრია
სამიზნე ცნება: გეომეტრიული ფიგურები და მათი ზომები
მაკრო ცნება: ფორმა, კავშირები, არგუმენტირებული მსჯელობა, მოდელირება
კლასი: VIII
დრო: 4 კვირა
საკითხი 1: ოთხკუთხედები
ქვესაკითხები:
- პარალელოგრამი. პარალელოგრამის თვისებები;
- მართკუთხედი. მართკუთხედის თვისებები;
- რომბი. რომბის თვისებები;
- თალესის თეორემა;
- სამკუთხედის შუახაზი;
- ტრაპეციის ელემენტები: ფუძე, ფერდი, სიმაღლე, შუახაზი. ტრაპეციის კერძო სახეები: ტოლფერდა ტრაპეცია, მართკუთხა ტრაპეცია და მათი თვისებები.
საკითხი 2: ბრტყელი ფიგურების ფართობი
ქვესაკითხები:
- მართკუთხედის, პარალელოგრამის, ტრაპეციის, წრის, ფართობი. საკვანძო კითხვები;
- სად გვხვდება ბრტყელი და სივრცული გეომეტრიული ფიგურები ჩვენს ირგვლივ?
- როგორ შეიძლება გამოგვადგეს გეომეტრიულ ფიგურათა თვისებების ცოდნა ცხოვრებაში?
- გიფიქრიათ, თქვენ რომ არქიტექტორი ყოფილიყავით თქვენი ქალაქის პარკს, ან გასართობ ცენტრს სხვანაირად დააგეგმარებდით?
დააკვირდით როგორი დაგეგმარება აქვთ პარკებს:
ვაკის პარკი:

რიყის პარკი:

ახალი ზოოპარკის მაკეტი:

დავალების პირობა - გასართობი პარკის დაგეგმარება
ახლა წარმოიდგინეთ, რომ ქალაქის ადმინისტრაციამ გამოყო ფართობი, რომელზეც შეგიძლიათ გასართობი პარკის ( ან ზოოპარკის ) აშენება. გამოიყენეთ თქენს მიერ უკვე ნასწავლი გეომეტრიული ფიგურები, ასევე სწავლების პერიოდში ახალი ფიგურები და გაანაწილეთ პარკის ფართობი. გამოყავით ასევე ფეხით სავალი ბილიკი და მისი ზომები.
ნაშრომი წარმოადგინეთ დიდი ფორმატზე ( ან პრეზენტაციის სახით ნახაზი, რომელიც შესრულებული იქნება Geogebra-ში ), ნაშრომი შესაძლებელია ასევე წარმოადგინოთ სასწავლო რესურს Minecraft-ში; გამოყოთ სივრცე პარკისთვის და აითვისოთ - შექმნათ პროექტი.
პრეზენტაციაში ნათლად წარმოაჩინე:
- რომელი გეომეტრიული ფიგურები გამოიყენეთ?
- რას შეუსაბამეთ თითოეული გეომეტრიული ფიგურა( რისთვის გამოყავით აღნიშნული ფართობი? )
- რა არის თითოეული ნაწილის ფართობი?
- რამდენი დარჩა ფეხით სავალი ნაწილის ფართობი?
- რომელი ბილიკებია პარალელური და რომელი მართობული?
- თუ არის რომელიმე ადგილი რომელსაც არ აქვთ თქვენთვის ნაცნობი ფიგურის ფორმა? და როგორ გამოთვალეთ მისი ფართობი?
მითითება: დაგეგმარებაში გამოიყენეთ თქვენს მიერ ნასწავლი ყველა ყველა ბრტყელი ფიგურა. ( აუზისთვის წრე და აშ. )
შეფასების კრიტერიუმი, მოსწავლეს შეუძლია:
- რეალურ ცხოვრებაში, სამყაროში მიმდინარე მოვლენების აღწერა გეომეტრიული ობიექტების / ფიგურების მეშვეობით;
- აქსიომებზე დაყრდნობითა და არგუმენტირებული მსჯელობით ახალი კანონზომიერების ფორმულირება ან უკვე არსებული ფაქტების გაანალიზება და პრობლემის გადაჭრა;
- გეომეტრიული ფიგურების ცნობა და კლასიფიკაცია;
- გეომეტრიული ფიგურების ზომების გამოთვლა წესის შესაბამისად და გამოსახვა სტანდარტულ ერთეულებში;
- გეომეტრიული ფიგურის ელემენტებს შორის კავშირების დამყარება და ამ კავშირებზე ლოგიკური მსჯელობა;
- გეომეტრიული პრინციპების ცოდნის გამოყენებით გეომეტრიული ფიგურებისა და მისი ელემენტების ( ტოლობა, მსგავსება ) დაკავშირება.
რეკომენდაციები მოსწავლეს:
ტელეგაკვეთილი - პარალელოგრამი
ტელეგაკვეთილი - პარალელოგრამის კერძო შემთხვევები
ტელეგაკვეთილი - ფართობი, ტრაპეცია, ფართობების დაწყება
ტელეგაკვეთილი - ამოცანები ფართობზე; პითაგორას თეორემის ვიზუალური დამტკიცება ფართობით
Geogebra - სიმულაციები
თუ კომპიუტერის საშუალება არაა, მაშინ ვიზუალურად აღმოაჩინონ / დაადგინონ ფართობის პოვნა სხვადასხავა მეთოდებით.
ტესტები მათემატიკაში
შემაჯამებელი სულ: 74
შემაჯ. - ამოცანა: 1686
გამოცდა - CAT: 1
CAT - ამოცანა: 186
ოფისი - WINDOWS: 1
WINDOWS - ამოცანა: 25
საჭირო ინფორმაცია
შესრულებულია სულ: 5741
მათ. ცნებები სულ: 84
პოსტი - გაკვეთილი: 331
მომხმარებელი: 129
საიტზე იმყოფება: 3